اقامت رایگان برای هنرجویان خارج از تهران
پرداخت اقساطی بدون ضامن و بدون کارمزد
تخفیف شگفت انگیز فقط تا پایان ۲۵ فروردین

طرز تهیه پاستا پنه چیکن آلفردو

پاستا پنه چیکن آلفردو و به طور کلی پاستاهای مختلف، امروزه در میان وعده های غذایی اغلب مردم جای خود را پیدا نموده است. پاستا پنه آلفردو از جمله غذاهای پرطرفدار می باشد که در تمام رستوران ها و کافه های سطح شهر سرو می شود. این پاستا و به طور کلی پاستاهای مختلف، امروزه در میان وعده های غذایی اغلب مردم جای خود را پیدا نموده است. آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو قصد دارد در این مقاله طرز تهیه پاستا پنه آلفردو، یکی از محبوب‌ترین انواع پاستا را خدمت شما عزیزان آمورش دهد تا بتوانید این غذای محبوب و ساده را همانند رستوران‎های اصیل ایتالیایی تهیه کنید.

فهرست

  1. مواد اولیه پاستا پنه آلفردو
  2. طرز تهیه پاستا پنه آلفردو
  3. مواد اولیه سس پاستا پنه آلفردو
  4. طرز تهیه سس پاستا پنه آلفردو
  5. مواد اولیه مرینیت کردن مرغ
  6. طرز تهیه مرینیت کردن مرغ
  7. درباره پاستا پنه آلفردو بیشتر بدانیم
  8. تاریخچه پاستا پنه آلفردو
  9. اهمیت غذایی پاستا پنه آلفردو

در این قسمت از آموزش آشپزی، ابتدا مواد اولیه مورد نیاز برای طرز تهیه پاستا پنه چیکن آلفردو گفته می شود و پس از آن دستور پخت آن ذکر می شود.

پاستا پنه چیکن آلفردو

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

  1. ابتدا قابلمه‎ای را پر از آب کنید و یک قاشق چای‎خوری نمک به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید.
  2. پاستارا در آب در حال جوش به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بگذارید، سپس پاستا را آبکش کنید.

این مرحله از کار تمام شده است حال به تهیه سس آلفردو می‎پردازیم.

مواد اولیه سس پاستا پنه آلفردو

  1. کره ¼ فنجان
  2. خامه ۱ فنجان
  3. سیر خردشده ۱ حبه
  4. فيله خرد شده ٣٠٠ گرم
  5. پنیر پارمزان یک و نیم فنجان
  6. نمك وفلفل سياه ½ قاشق چای‌خوری
  7. جعفری ١٠٠ گرم

طرز تهیه پاستا پنه چیکن آلفردو

  1. کره را روی حرارت ملایم ذوب کنید و خامه را اضافه کنید وبرای ۵ دقیقه حرارت دهید تا به جوش بیفتد.
  2. سپس سیر را اضافه کنید.
  3. بعد از كمي تفت دادن پنه آبكش شده را اضافه کنید و مخلوط‌ کنید چون شعله روشن است به‌سرعت هم بزنید.
  4. در این مرحله پنیر را اضافه کنید و با مواد مخلوط‌ کنید.
  5. درنهایت جعفری را به مواد اضافه کنید.

این مرحله نیز به پایان رسیده است. حال به مرینیت کردن مرغ می‎پردازیم.

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

مواد اولیه مرینیت کردن مرغ

  1. سير ٢ حبه رنده شده
  2. جوزهندی ½ رنده شده
  3. فلفل سياه ¼ قاشق چای‌خوری
  4. روغن زيتون ٣ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرینیت کردن مرغ

  1. تکه های مرغ را با مواد بالا بخوبی بهم بزنید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.
  2. در مرحله آخر برای تکمیل پاستا پنه آلفردو تمامی مواد را با مرغ مخلوط کنید وبه مدت نيم ساعت در یخچال استراحت دهید.

اکنون پاستا پنه آلفردو شما آماده است. نوش جان.

درباره پاستا پنه آلفردو بیشتر بدانیم

پاستا به تنهایی به دلیل داشتن کربوهیدرات فراوان، از منابع اصلی افزایش انرژی و نیرو در بدن افراد است. پس در حالت کلی انواع پاستا های مختلف، انرژی زا هستند و کالری زیادی دارند. که این خود یک مزیت مهم برای افرادی است که به دنبال یک غذای غنی از کربوهیدرات می گردند. پاستا پنه آلفردو نیز دارای میزان قابل توجهی فیبر و پروتئین می باشد. فیبر از جمله مواردی است که نبود آن به میزان کافی در بدن، می تواند مشکلات گوارشی متعددی از جمله یبوست برای افراد ایجاد کند.

پاستا این غذای ایتالیایی که مهد آن شهر سیسیل ایتالیا، به‌سرعت در سراسر جهان محبوب شد و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با فراگیر شدن پاستاباعث شد طرز تهیه پاستا در هر نقطه از جهان دچار تغییراتی شود و مردم هر کشور متناسب با طبع و ذائقه خود آن را تهیه کنند. از طرف دیگر همین گستردگی باعث به وجود آمدن انواع مختلفی از پاستا با شکل‎های مختلف شده است. این تنوع در سطح جهان به ۳۵۰ شکل مختلف می‎رسد. جالب است بدانید که لازانیا، ماکارونی، اسپاگتی؛ همگی از خانواده پاستامحسوب می‎شود.

پیشنهاد ویژه…

اگر به آشپزی بین‌الملل علاقه‌مندید و یا به فکر مهاجرت از طریق آشپزی هستید سری به دوره آشپزی ملل بزنید. در آموزشگاه آشپزی آشپزشو دوره آموزش آشپزی بین‌ملل با مدرک معتبر، قابل ترجمه و بین المللی توسط سرآشپز و کارشناس صدا و سیما، استاد فرنود تدریس می شود. برای اطلاعات بیشتر به صفحه آشپزی ملل مراجعه کنید.

تاریخچه پاستا پنه آلفردو

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

استفاده از انواع پاستا به زمان های خیلی قبل برمی گردد. پاستا پنه آلفردو در بین تعداد عظیمی از پاستاها طرفداران بسیار زیادی دارد. عطر و طعم فوق العاده ی این پاستا سبب این حجم از استقبال از آن شده است. این غذای مشهور برای اولین بار توسط فردی بنام آلفردو در کشور ایتالیا تهیه شد. این شخص دارای یک رستوران مهم در ایتالیا بود و با تهیه و ارائه ی سس آلفردو توانست مشتریان و علاقه مندان زیادی را به سمت این سس بکشاند. افراد زیادی برای سرو این سس به همراه پاستا به این رستوران مراجعه کردند.

ورود سس آلفردو به کشور آمریکا هم به دلیل حضور دو نفر از بازیگران معروف و کارمندان آمریکایی در این رستوران بود. این افراد از آنجا که علاقه ی زیادی به این غذا پیدا کرده بودند، به دوستان و همکاران خود پیشنهاد کردند و این آغاز حضور این غذا و در اصل سس آلفردو در میان مردمان اهالی کشور آمریکا به شمار می رود. آلفردو پس از گذشت چند سال به همراه پسر خود یک رستوران دیگر تاسیس نمودند که اکنون توسط خواهرزاده های آلفردو گردانده می شود. به تدریج استفاده از این سس بسیار لذیذ به همراه پاستا در میان مردمان کشورهای مختلف جهان افزایش یافت.

اهمیت غذایی پاستا پنه آلفردو

پاستا به تنهایی به دلیل داشتن کربوهیدرات فراوان، از منابع اصلی افزایش انرژی و نیرو در بدن افراد است. پس در حالت کلی انواع پاستا های مختلف، انرژی زا هستند و کالری زیادی دارند. که این خود یک مزیت مهم برای افرادی است که به دنبال یک غذای غنی از کربوهیدرات می گردند. ورزشکاران و افرادی که به دلیل مشکلاتی از قبیل کم خونی و اختلالات غده ی تیروئید، ضعیف هستند، مثال هایی از افرادی هستند که با خوردن پاستا منفعت زیادی می برند.

پاستا پنه آلفردو دارای میزان قابل توجهی فیبر و پروتئین می باشد. فیبر از جمله مواردی است که نبود آن به میزان کافی در بدن، می تواند مشکلات گوارشی متعددی از جمله یبوست برای افراد ایجاد کند. پس پاستا پنه آلفردو هم مانند میوه ها و سبزیجات منبع مناسبی از فیبر می باشد. در واقع پاستا ماده ی مغذی مورد نیاز بدن برای سلامتی دستگاه های مختلف بدن از جمله دستگاه گوارش و دفع ادرار را دارد.

میزان پروتئین موجود در پاستا پنه آلفردو برای یک وعده ی غذایی بسیار مناسب است و می تواند عضلات فرد را قوی کند تا فرد بتواند فعالیت های روزانه ی خود را راحت تر با انقباض عضلات انجام دهد. پروتئین هم در خود پاستا وجود دارد و هم در گوشت مرغ موجود در طرز تهیه سس پاستا پنه آلفردو وجود دارد.

همچنین پاستا پنه آلفردو دارای میزان قابل توجهی کلسیم است که سبب تقویت استخوان ها می شود و از بروز پوکی استخوان که یک بیماری شایع به ویژه درخانم ها می باشد، جلوگیری می کند. در حقیقت با یک وعده خوردن پاستا پنه آلفردو، حدود یک سوم کلسیم مورد نیاز فرد در طول روز تامین می شود. آهن موجود در مواد تشکیل دهنده ی پاستا پنه آلفردو می تواند تامین کننده ی آهن مورد نیاز هر فرد در طول روز باشد. میزان آهن در خون تضمین کننده ی تعداد و سلامت گلبول های قرمز خون می باشد.

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو

حتی اگر از مشکلات بینایی چشم رنج می برید و به مواد خوراکی و منابع غنی شده از ویتامین آ نیاز دارید، می توانید روی پاستا پنه آلفردو حساب باز کنید. این غذای خوشمزه غنی از ویتامین آ می باشد که سبب تقویت چشم ها و قوه ی بینایی شما می شود.
با تمام این فواید و مزایا، پاستا پنه آلفردو به دلیل داشتن میزان قابل توجهی چربی اشباع شده، در صورت استفاده ی بیش از حد می تواند سبب بالا بردن میزان چربی خون و ایجاد بیماری های قلبی عروقی شود. این میزان چربی، به دلیل وجود روغن در گوشت مرغ استفاده شده، و همچنین روغن استفاده شده در تهیه ی سس این غذا است. اگر جزو افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی هستید و یا از چربی خون بالا رنج می برید، می توانید این غذا را در خانه تهیه کنید و میزان روغن استفاده شده را تا حد امکان کاهش دهید تا بتوانید هم از طعم خوش این غذای محبوب لذت ببرید و هم هیچ نگرانی ای از بابت ایجاد مشکلات و بیماری ها نداشته باشید. همچنین خامه ی استفاده شده در این غذا هم دارای میزان چربی زیادی به طور اختصاصی دارد.

در ضمن میزان سدیم یا همان نمک استفاده شده در طرز تهیه پاستا پنه آلفردو نیز میزان قابل توجهی برای یک وعده ی غذایی است و بهتر است اگر خود شما یا افراد خانواده شما دارای بیماری فشار خون بالا هستید، در هنگام طبخ میزان نمک کمتری به آن بیفزایید زیرا مواد اولیه استفاده شده خودشان دارای میزانی نمک درون خود هستند. اگر هم در رستوران ها و کافه های مختلف قصد خوردن این پاستا را دارید، باید مقدار کمی از آن را میل کنید و تمام حجم موجود در ظرف را مصرف نکنید.

آشپزها و سرآشپز هایی که در کافه ها، رستوران ها و کترینگ ها مشغول به کار هستند، یا در رشته ی آشپزی تحصیل کرده اند و از این طریق علم زیادی نسبت به انواع غذاها دارند و یا به صورت تجربی و با حضور در کنار دیگر آشپز ها اقدام به یادگیری طرز تهیه انواع غذاها نموده اند.

خیلی از افراد وقتی طعم خوش پاستا پنه آلفردو را در رستوران ها و کافه ها تجربه می کنند، کنجکاو می شوند که ترفند و راهکار تهیه این طعم و عطر خوش چیست و چگونه می توانند به این موارد دسترسی پیدا کنند. یک راهکار بسیار خوب و به صرفه برای یادگیری طرز تهیه انواع غذاهای مشهور مثل این پاستای معروف، روش آنلاین و از طریق سایت های معتبری سایت ما است. همچنین درصورتی که قصد مهاجرت از طریق آشپزی را دارید می توانید با گرفتن مدرک بین المللی آشپزی به این خواسته خود جامه عمل بپوشانید.

0/5 (0 نظر)
ارسال دیدگاه