مشاوره میخواید یا سؤال دارید؟ :
۰۲۱۶۶۷۱۵۴۶۶

معرفی انواع سالاد

۱۱
آذر ۱۳۹۸ /
نویسنده سرآشپز فرنود

انواع سالاد مختلفی موجود است که می تواند سفره های ما را تزیین کرده و همچنین ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کند. اگر دارای اضافه وزن هستید بین غذا و اگر لاغر اندام هستید توصیه می شود یک ساعت بعد از غذا آن را میل کنید.

آموزشگاه آشپزی "آشپزشو قنادشو" قصد دارد در این مقاله به معرفی انواع سالاد بپردازد، همچنین این آموزشگاه قصد دارد تا دوره های حضوری و آنلان را برای آموزش طرز تهیه انواع سالاد از جمله طرز تهیه سالاد سزار، طرز تهیه سالاد فتوش، طرز تهیه سالاد اولیه و... برای هنرجویان خود برگزار کند. هنر جویان با شرکت در این دوره ها میتوانند مدرک بین المللی آشپزی خود را از طریق آموزشگاه آشپزی "آشپزشو قنادشو" دریافت کنند و از این مدرک برای مهارجرت از طریق آشپزی استفاده نمایند.

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد.

 معرفی انواع سالاد

انواع سالاد با طعم و البته خاصیت مختلف را می توان در لیست غذایی مشاهده کرد. هر کدام از آن ها با در نظر گرفتن فوت و فن های ویژه ای تهیه می شود، در ادامه به مهمترین انواع سالاد های محبوب اشاره کرده ایم. برای تهیه ی هر کدام ضروری است نکات ویژه ای در نظر گرفته شود.
از محبوب ترین انواع سالاد می توان به موارد زیر اشاره کرد :
     •    سالاد سزار
     •    سالاد الویه
     •    سالاد ماکارونی
     •    سالاد لبنانی (سالاد فتوش)
سالاد از سبزیجات مختلفی تهیه شده است و از آنجا که سرشار از ویتامین با کالری معقول می باشد برای همه ی گروهای سنی مناسب است . امروزه بیشتر افراد حتی برای دنبال کردن یک رژیم غذایی خاص از انواع سالاد به عنوان یک وعده ی غذایی استفاده می کنند این روش تا چه اندازه ای مطلوب است و یا نیست باید با یک متخصص تغذیه مشورت شود، زیرا در یک رژیم غذایی سالم باید همه ی ویتامین ها و مواد لازم به طور کافی مصرف شود. اگر به دنبال یادگیری طرز تهیه ی انواع سالاد هستید با آموزشگاه آشپزی "آشپزشو قنادشو" همراه باشید . ما سعی کرده ایم تنوع وسیعی از طرز تهیه ی سالاد ها را در اختیار شما قرار دهیم . با استفاده از آنها می توانید سفره های خود را تزیین کنید خصوصا امروزه بیشتر افراد عادت دارند بدون سالاد غذا نخورند و از طرف دیگر خوردن سالاد های تکراری ایده ی مطلوب تری نیست . شما به آسانی می توانید با همان مواد اولیه به کار رفته برای یک سالاد ، و اندکی مهارت تنوع بسیاری در تهیه ی سالاد به وجود آورید.

طرز تهیه سالاد - آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو

طرز تهیه سالاد فتوش - آموزشگاه آشپزی

طرز تهیه سالاد ماکارونی - آموزشگاه آشپزی

طرز تهیه سالاد الویه- آموزشگاه آشپزی

اشتباه رایج در تهیه ی انواع سالاد

بسیاری از ما در تهیه ی انواع سالاد برخی از نکات را در نظر نمی گیریم در این بخش سعی کرده ایم مهمترین اشتباهات موجود در تهیه ی انواع سالاد را مورد بررسی قرار دهیم.

استفاده از برگ های زرد کاهو:

توجه کنید وجود چند برگ زرد کاهو در ظرف سالاد مقدار آن را افزایش نخواهد داد ولی به طور ویژه هم ظاهر آن را به شکل نامناسب جلوه خواهد داد و هم ممکن است سبب به وجود آمدن برخی از زیان ها باشد . به همین دلیل سعی کنید برای تهیه ی انواع سالاد از مواد اولیه سبز و تازه استفاده کنید.

افزودن بیش از حد پنیر به سالاد:

پنیر معمولا مواد اولیه ی به کار رفته برای تهیه ی بسیاری از انواع سالاد ها است. از آنجا که پنیر چربی زیاد دارد می تواند کالری سالاد مصرفی را افزایش دهد و بدون آن که متوجه شوید سبب اضافه وزن فرد شود.

پوشاندن سالاد با سس:

از دیگر اشتباهات رایج می توان به پوشاندن سالاد و غوطه ور کردن آن با سس اشاره کرد . از آنجا که سالاد حاوی چربی و کالری زیاد است پیشنهاد می شود به جای سس از سرکه و یا آبلیمو استفاده کنید.

نگهداری بیش از حد از سالاد در یخچال:

همواره سعی کنید انواع سالاد ها را متناسب با نیاز روزانه تهیه کنید زیرا زمانی که سالاد تهیه شده برای مدت زمان حتی کوتاه در یخچال بماند ارزش غذایی خود را از دست خواهد داد.

قبل از غذا سالاد بخوریم یا بعد آن ؟

انواع سالاد را بهتر است قبل از غذا و یا بعد از غذا بخوریم ؟ این سوالی است که بیشتر ما به دنبال پاسخی مطلوب برای آن هستیم و اکثر اوقات به دلیل عدم آشنایی ممکن است آن را در زمان نامطلوب میل کنیم . در مورد خوردن انواع سالاد بعد  از غذا و یا قبل از غذا بهتر است ، وزن خود را در نظر بگیرید. اگر شما فردی با اضافه وزن هستید توصیه ی می شود حتما ۲۰ دقیقه قبل از غذا و یا هنگام غذا انواع سالاد ها را میل کنید . این امر به مغز شما فرصت می دهد که بتواند تشخیص دهد چه چیزهایی را خورده اید ، افراد اضافه وزن معمولا به دلیل آنکه پیغام دیرتری را از جانب مغز دریافت می کنند  به خوردن ادامه داده و سبب افزایش وزن می شود .
همچنین پیشنهاد می شود که آن را به همراه آبلیمو و یا فلفل میل کنید زیرا فلفل های تند سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و سبب می شود چربی ها به راحتی از بین روند. ولی اگر شما فردی لاغر اندام هستید در این صورت باید انواع سالاد را یک تا دو ساعت بعد از غذا میل کنید زیرا خوردن آن قبل و یا به همراه غذا اشتهای شما را کور می کند. برای اینکه بتوانید کالری کافی با خوردن انواع سالاد به دست آورید پیشنهاد می شود آن را به همراه روغن زیتون میل کنید . افرادی که اندام و وزن مناسبی دارند می توانند در هر زمان سالاد را در اولویت خود قرار دهند.

طرز تهیه سالاد سزار در آموزشگاه آشپزی

چند دلیل خوب برای سالاد خوردن

خوردن انواع سالاد دلایل مفید بسیاری دارد که در اینجا سعی کرده ایم به آنها اشاره کنیم:
دریافت کالری کمتر و احساس سیری بیشتر: خوردن انواع سالاد سبب سیر شدن شما خواهد شد بدون آنکه کالری بسیاری را دریافت کنید این امر برای افرادی که اضافه وزن دارند گزینه ی بسیار خوبی خواهد بود.البته توجه کنید باز هم تاکید می کنیم هیچگاه آن را به عنوان وعده ی غذایی اصلی در نظر نگیرید.
بهره مندی از انواع میوه و سبزی ها با خوردن سالاد. انواع سالاد ها برای تهیه تنوع زیادی از سبزیجات و میوه ها را نیاز دارند. شما با خوردن روزانه سالادهای مختلف می توانید ویتامین های لازم را دریافت کنید.
دریافت فیبر مورد نیاز: خوردن انواع سالادها به شما کمک می کند فیبر مورد نظر را دریافت کنید . کمبود فیبر سبب کاهش کلسترول خون و ایجاد یبوست می شود.
 در نظر داشته باشید اگر سعی دارید انواع سالادها را به عنوان یک وعده ی غذایی در نظر بگیرید در این صورت حتما با پزشک خود مشورت کنید زیرا سالاد کالری بسیار ناچیزی دارد و تحت هیچ شرایطی یک غذای کامل نیست. برای طعم دار کردن  انواع سالاد می توانید سبزیجات مختلفی را از جمله نعناع و یا آویشن استفاده کنید . در آموزشگاه آشپزی "آشپزشو قنادشو" ، ما سعی کرده ایم به برخی از انواع سبزیجات طعم دهنده در تهیه ی سالادهای مختلف اشاره کنیم می توانید آنها را در اولویت خود قرار دهید.

0
دیدگاه
دیدگاه کاربران