طرز تهیه پیتزا

نمایش دادن همه 3 نتیجه

طرز تهیه پیتزا

پیتزا، غذاهای اصیل و سنتی ایتالیایی که یک لایه خمیر است که روی آن را با سس گوجه، پنیر و دیگر مواد غذایی مانند سبزیجات، گوشت و … پوشانده می‎شود و درون فر قرار می‎گیرد تا پخته شود. پیتزاهای اولیه که در ایتالیا آماده می شدند با پیتزا های امروزی تفاوت های زیادی دارند.

امروزه در منوی هر رستوران و فست ‌فودی با انواع پیتزا‌ها مواجه می‌شویم. با توجه به ذائقه مردم، پیتزا‌های مختلفی در طعم‌های متفاوت آماده و سرو می‌شود. قدمت این غذا به قرن دهم میلادی برمی‌گردد. شواهد نشان می‌دهد که این غذا در لاتزیو شهری در جنوب ایتالیا ابداع شده است و نمونه مدرن آن در نپال تهیه شده و بعد از آن‌ها انواع بسیاری از آن در جاهای مختلف جهان به وجود آمد و طرفدارهای زیادی پیدا کرد. از این رو سعی داریم در این مقاله به معرفی انواع پیتزا بپردازیم تا شما عزیزان در فست فود‎ها راحت‌تر بتوانید پیتزای خود را سفارش دهید.

چندان آسان نیست که یک غذای اصیل و سنتی از یک کشور خاص در دنیای مدرن امروزی شهرتی جهانی پیدا کند. اتفاقی که برای پیتزای ایتالیایی ها افتاده است. طرز تهیه این پیتزای ساده که ترکیب مواد گوناگون غذایی بر لایه ‌ای از خمیر است و در فر پخته می شود، در عین سادگی، شهرتی جهانی پیدا کرده است. شاید سادگی در طرز تهیه پیتزا ایتالیایی، شاید هم خوشمزه بودن و شاید هم خلق انواع طعم ها و تنوع بسیار در طرز تهیه آن است که این حجم از استقبال را رقم زده است.

به هر صورت طرز تهیه پیتزا ایتالیایی ها از قرن دهم میلادی به همراه مردمان آن سرزمین بوده است. گویا برای اولین بار آشپز های خوش ذوق شهر لاتزیو بودند که طرز تهیه پیتزا های ابتدایی را ابداع کردند؛ اما این شهر ناپل بود که برای اولین بار صاحب پیتزا با شکل و شمایل امروزی آن شد. به هر صورت اگر از کنار تاریخ غذای جهانی عبور کنیم، می‌ خواهیم تا نگاه شما دوستداران آموزش آشپزی را معطوف بر فراگیری طرز تهیه پیتزا هایی معروف داشته باشیم.

فواید و ارزش غذایی پیتزا با سایر فست فودها

ارزش غذایی پیتزا را با سیب زمینی سرخ کرده و سایر فست فود ها مانند انواع برگر ها یکسان ندانید. پیتزا می تواند فوایدی برای بدن ما داشته باشد. به ویژه اگر در طرز تهیه پیتزا از مواد اولیه تازه استفاده شود. پیتزا بر عکس سایر فست فود ها سرخ نمی شود و همین مزیتی برای ارزش غذایی این غذای لذیذ به حساب می آید. زیرا سایر فست فود های سرخ شده حاوی مقدار زیادی چربی ترانس می باشند که می تواند سلامتی را به خطر بیاندازد و باعث مشکلاتی در بدن شود.

پیتزا پرطرفدارترین فست فود جهان

کمتر کسی می تواند در برابر پیتزای داغ مقاومت کند. پیتزا یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین فست فود‌ها در جهان به شمار می آید. برخی از رستوران‌ها خمیر پیتزا و سس با کیفیت را خودشان تهیه می کنند، که در این صورت ارزش غذایی پیتزا چندین برابر می شود. زیرا همانند پیتزای خانگی، در طرز تهیه خمیر پیتزا علاوه بر پیتزا و سس با کیفیت از مواد اولیه مرغوب مانند سبزیجات تازه نیز استفاده می کنند.

ارزش غذایی پیتزا سبزیجات

پیتزا سبزیجات با توجه به اینکه شامل مقدار زیادی مواد مغذی می باشد، حتی برای کسانی که رژیم غذایی دارند توصیه می شود. پیاز حاوی ویتامین c بوده و می تواند به تنظیم قند خون و فشار خون کمک نماید. فلفل نیز شامل ویتامین B, C,A و آنتی اکسیدان قوی بوده، که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، سیستم گوارش و بینایی مفید می باشد. پروتئین و پتاسیم موجود در قارچ برای حفظ و تقویت سیستم عصبی بدن فایده دارد. سبزیجات از مهم ترین مواد تشکیل دهنده در تهیه پیتزا و موثرترین در ارزش غذایی پیتزا محسوب می شوند.

ارزش غذایی خمیر پیتزای خانگی

خمیر پیتزا تهیه شده از آرد سبوس‌دار حاوی فیبر و کربوهیدرات بوده و می‌تواند به گوارش کمک نماید و به ارزش غذایی پیتزا بیافزاید. مصرف زیاد پیتزا به خصوص پیتزاهای منجمد از پیش آماده شده در کودکان و نوجوانان، سبب افزایش چربی اشباع شده و نمک شده و برای سلامت آن ها مضر می‌باشد.
اگر از طرفداران پیتزا هستید و به طور مرتب پیتزا مصرف می کنید، توصیه می شود آن را در منزل تهیه نمایید. زیرا در این صورت از کیفیت و ارزش غذایی آن اطمینان بیشتری دارید و ارزش غذایی پیتزا چندین برابر می شود.

طرز تهیه پیتزا خانگی

گام اول برای پخت پیتزا در منزل، آشنایی با طرز تهیه پیتزا و خمیر پیتزا می باشد. همراهی با آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو و یادگیری آموزش آشپزی از طریق این مجموعه می‌تواند شما را به یک سرآشپز حرفه ای تبدیل کند.

آماده کردن فست فودی مانند پیتزا در منزل، فواید بی شماری دارد و می تواند به ارزش غذایی پیتزا بیافزاید. زمانی که پیتزا در منزل آماده می شود، خیالتان از مواد اولیه تازه و مرغوب راحت می شود. و در این صورت علاوه بر خوشمزه تر شدن پیتزا، ارزش غذایی و فواید آن برای بدن چندین برابر می شود. سبزیجات بیشتری می توانید در تهیه پیتزا استفاده نمایید و حتی الامکان خمیر آن را نازک تر کنید. فلفل دلمه ای و زیتون گزینه های مناسبی برای مواد روی پیتزا می باشند.

در طرز تهیه پیتزا خانگی معمولا به استفاده از پنیر پیتزای کم چرب، گوجه فرنگی، سبزیجات تازه و گوشت اشاره می شود. و همانطور که در بالا گفته شد، آماده کردن سالاد در کنار پیتزا علاوه بر طعم بی نظیر آن، به فواید و ارزش غذایی پیتزا می افزاید.

پیتزا در طول زمان

در گذشته وقتی شما به رستورانی برای صرف پیتزا مراجعه می کردید، حدود ۴۰ دقیقه طول می کشید تا پیتزا آماده شود. اما به مرور صبر و حوصله مردم کم شد و تمایل به فست فود ها بیشتر شد. و طرز تهیه پیتزا و طرز تهیه خمیر پیتزا نیز دستخوش تغییراتی شد. همان طور که می دانید کلمه “فست فود” برای غذاهایی که سریع آماده می شوند اطلاق می شود. و این کلمه از غرب وارد فرهنگ ما شده است. غذاهای فست فودی طرفداران زیادی دارند و رستوران‌های فراوانی نیز به تهیه غذاهای فست‌فودی برای مردم می پردازند.
پیتزا، برگر، ساندویچ و حتی مرغ سوخاری را در دسته ی فست فودها می دانند. استفاده از مواد اولیه تازه در طرز تهیه پیتزا به عنوان یک فست فود، می تواند ارزش غذایی آن را دو چندان نماید. در طرز تهیه پیتزا و خمیر پیتزا رستورانی، معمولا از قبل مواد روی پیتزا را آماده می کنند. و بعد از دریافت سفارش، در کمتر از یک ربع پیتزا آماده می شود.

ماه اکتبر، ماه پیتزا

شهرت و محبوبیت فست‌فود پیتزا به قدری گسترش یافته است که اکنون ماه اکتبر را به عنوان ماه پیتزا قلمداد می کنند. قدمت پیتزا را خیلی ها مربوط به ایتالیا می دانند. کشت گوجه فرنگی در آمریکا مربوط به قرن ۱۶ میلادی می باشد، که توانست گام اول در طرز تهیه پیتزا به شکل امروزی باشد. و در ابتدا پیتزا غذای محبوب فقیران بود و اکثر رستوران ها در محله های فقیرنشین به عرضه پیتزا می پرداختند. تا اینکه به مرور زمان پیتزا به شکل امروزی درآمد و دچار تغییر و تحولی شد.

در طرز تهیه پیتزا از مواد اولیه مختلفی استفاده شد و نام های مختلفی بعضا با پیشینه تاریخی بر روی پیتزا ها گذاشتند. و ما امروزه با نام های متنوع و گوناگونی از پیتزا ها آشنا هستیم.

تحولات در طرز تهیه پیتزا، به عنوان یک فست فود

همان طور که در بالا گفته شد، طرز تهیه پیتزا با تغییر و تحولاتی مواجه شده است. و تنوع زیادی از پیتزا ها به عنوان فست فود را در رستوران ها شاهد هستیم. پیتزا استیک از جمله خلاقیت و نوآوری در طرز تهیه پیتزا محسوب می شود، که توانسته با استفاده از تکه گوشت فیله و پودر سیر، پیتزای لذیذی تشکیل دهد. پیتزا علیرغم ظاهر امروزی اش، پیشینه تاریخی و سنتی دارد.

طرز تهیه پیتزا در سبک های گوناگون

یقیناً پیتزا یکی از محبوب ترین غذا های جهان است. غذایی که مورد پسند خیلی‌ ها قرار دارد و در دنیای امروز ما جایگاه خاص خودش را دارد. آنچنان معروف و محبوب شده است که می توان در سطح شهر های امروزی در سراسر جهان شاهد انواع رستوران ها بر پایه طبخ پیتزا باشیم. این غذای اصیل ایتالیایی از آن جهت که می‌ تواند تنوع بسیاری در خود داشته باشد، این چنین محبوب شده است. به هر حال می توانیم شاهد گوناگونی در طرز تهیه پیتزا باشیم.

هر کسی می‌ تواند پیتزا درست کند. تقریبا به ازای هر کسی یک جور طرز تهیه پیتزا وجود دارد. این سادگی در طبخ است که نقش مهمی در محبوبیت این غذا دارد. پیتزا، غذای خوشمزه‌ ای است و پنیر ها همراه با طرز تهیه پیتزا در خوشمزگی آن نقش کلیدی دارند. این خوشمزه بودن هم می تواند دلیل محبوبیت آن باشد.

پیتزا اگر از قبل فکرش را کرده باشید، خیلی سریع آماده می شود. نکته کلیدی در طرز تهیه پیتزا سرعت آن است. سرعت نقش مهمی در متداول شدن پیتزا داشته است. از همه این ماجرا ها گذشته، به هر دلیلی در انواع طرز تهیه پیتزا، پیتزا دیگر از قلب کشور چکمه پوش مدیترانه ‌ای در آمده است و برای خودش در سرتاسر جهان سبک هایی دارد. امروزه پیتزا یک فرهنگ غذایی جهانی است که در هر گوشه ‌ای از دنیا در سبک خاص خودش طبخ می شود. در ادامه قصد پرداختن به سبک های گوناگون در طرز تهیه پیتزا داریم.

پیتزا مارگاریتا تفکری ساده اما خوشمزه در دنیای پیتزا

از جمله مهمترین سبک ها در طرز تهیه پیتزا، پیتزا مارگاریتا می ‌باشد. یک پیتزای اصیل ایتالیایی که حالا جهانی شده است. آنچه در پیتزا مارگاریتا وجه متمایز خواهد بود، استفاده زیتون سیاه به حد قابل توجهی در کنار گوجه ‌فرنگی خواهد بود. پیتزا مارگاریتا از انواع پیتزا ها با سس و پنیر فراوان است و طعم آن به تندی می زند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش این نوع پیتزا به مقاله آن مراجعه فرمایید.

پیتزا پپرونی، تند و آتشین در طرز تهیه پیتزا

صحبت از پیتزای پپرونی یادآور طعمی تند و پیتزایی آتشین است. البته خیلی از رستوران های شهر این اصالت تند پپرونی را دست کم می ‌گیرند و اندک تندی ملایمی برای آن در نظر می ‌گیرند؛ اما هر وقت قصد خوردن پپرونی دارید، بهتر است آن را با طرز تهیه پیتزا کاملاً تند آن میل نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش این نوع پیتزا به مقاله آن مراجعه فرمایید.

پیتزا کالزونه، همراه با تاریخ ایتالیایی

از جمله پیتزا های اصیل از سرزمین ایتالیا است که اصالت آن به شهر ناپل، خانه ی اولین پیتزا ها باز ‌می ‌گردد. کالزونه به زبان ایتالیایی معنای پاچه شلوار را می دهد. دلیل این نام نیز ریشه در تاریخ ۲۰۰ سال پیش ایتالیایی ‌ها دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش این نوع پیتزا به مقاله آن مراجعه فرمایید.

پیتزای تارت، تفکر شیرینی پز ها در طرز تهیه پیتزا

یکی از سبک های جذاب در پیتزا نوع تارت آن است؛ اما تارت در اصل نوعی شیرینی گرد لبه دار است. حال جالب است که چطور یک تارت میتواند یک نوع پیتزا نیز باشد. آشپزشو قنادشو در یک مقاله به طور مفصل به اسن مورد پرداخته است و دستور پخت به همراه فوت و فن های آشپزی توسط سرآشپز بین المللی ما استاد فرنود نگارش شده است.

بورک، یک لقمه از پیتزا

اگر نان پیتزا در مرحله‌ ای که خمیری است به نوعی مواد پیتزا را در دل خودش بگیرد و در نهایت یک لقمه مغز پر از پیتزا درست کنید، بورک ساخته شده است. بورک ریشه در فرهنگ غذایی ترکیه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش این نوع پیتزا به مقاله آن مراجعه فرمایید.

مهارت در طرز تهیه پیتزا برای یک سرآشپز حرفه ای و یا خوش ذوق یک اصل همیشگی است. هنری که می تواند از مسیر آشپزشو قنادشو تامین شود. در آخر گفتنی است که مجموعه آشپزشو قنادشو برای هنرجویانی که مهارت آشپزی را از طریق ویدیو‌های آموزش آشپزی فرامی‌گیرند همانند کسانی که در دوره‌های حضوری شرکت می‌کنند شرایط یکسانی را در نظر می‌گیرد و همان‌گونه که به سؤالات هنرجویان در دوره‌های حضوری پاسخ داده می‌شود به سؤالات هنرجویانی که فیلم‌های آموزشی را تهیه‌کرده‌اند نیز به‌صورت آنلاین پاسخ داده‌ خواهد شد و همچنین این هنرجویان می‌توانند برای دریافت مدرک بین‌المللی آشپزی خود نیز از طریق مجموعه آشپزشو قنادشو اقدام نمایند و از این مدرک معتبر برای مهاجرت از طریق آشپزی بهره‌مند شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت می‌توانید به مقاله مهاجرت از طریق آشپزی مراجعه فرمایید.

اطلاعات بیشتر ...